אם המטרה של העסק שלך היא לעשות כסף, תפסיד כסף!

1 copy 8

מה המטרה של העסק שלך, שאלתי את המנכ'ל והבעלים שישב מולי. 'להרוויח. לעשות כסף', הוא ענה בלי היסוס. כך חושבים מרבית בעלי העסקים. אם יש לך עסק והמטרה שלך היא למקסם רווחים, לעשות כסף ולהרוויח, במרבית המקרים התוצאה תהיה הפסד כסף. בחלק קטן של המקרים האדם אכן יעשה הרבה כסף, אבל יהיה מתוסכל. והנה ההסבר.

כאשר המטרה של בעל העסק היא לעשות כסף, במי ובמה הוא ממוקד? במה שחשוב לו או במה שחשוב ללקוח? בעל העסק ממוקד במה שחשוב לו, אבל הלקוח מגיע בגלל מה שחשוב ללקוח, ולא בגלל מה שחשוב לבעל העסק. בעל עסק שעסוק בעצמו, מאבד את הלקוח ומפסיד כסף. להיות אנוכי זה גם משעמם וגם לא אפקטיבי, בכל הנוגע לחשבון הבנק שלך.

דמיינו שאתם מחפשים להיעזר בשרותי עורך דין. לתשעה מתוך עשרה עורכי דין שפגשתם, כתוב בשלט המשרד שלהם, 'אנחנו כאן כדי לעשות כסף', ואילו אצל אחד כתוב 'אנחנו כאן כדי לעזור לך. לפתור לך את הבעיה', אצל איזה עורך דין הייתם מעדיפים לקבל שרות?

למה פונים אלי בעלי עסקים, אנשים בתפקידי ניהול בכיר ויזמים? כי יש להם בעיה. יש להם לכאורה את כל הסיבות להיות מרוצים, אבל הם לא. 'אני מרגיש שאני נמצא בכלוב של זהב', היא תלונה שכיחה. מה המטרה של העסק שלי? לפתור להם את הבעיה? למה אני מחפש שירותים של עורך דין, שיפוצניק, או רופא שיניים? כי יש לי בעיה. המטרה של העסק שלהם לפתור לי אותה. המטרה של כל עסק היא לפתור למישהו בעיה. כאשר המטרה של העסק שלי היא לפתור לאדם בעיה, אני ממוקד במה שחשוב ללקוח, ולא במה שחשוב לי.

איך זה מרגיש לעזור לאנשים וגם לעשות מזה כסף? מדהים! זה מרגיש מצוין, וגם מאוד משתלם ברמת חשבון הבנק. להיות אדם טוב ולעשות טוב, מרגיש מצוין, מאוד משתלם. מה יהפוך אותך ואותי לעשירים? היכולת שלנו לפתור להרבה אנשים את הבעיה.

גם למי מכם ששכיר, אני ממליץ מאוד לראות עצמו כ'בעל עסק'. כלומר, אם ישראל ישראלי הוא ראש צוות פיתוח בחברת הי טק. ישרת אותו לראות עצמו כבעל עסק בשם 'ישראל ישראלי'. כשאני שואל שכיר כזה: מה המטרה של העסק שלך, התשובה לרוב היא 'להתקדם'. זו עוד דוגמה לאדם שממוקד בעצמו, במקום במה שחשוב ללקוח.

אם חברה פרסמה מודעת דרושים, או מחפשת לאייש תפקיד, זה כי יש לה בעיה. התפקיד של מי שמגיש מועמדות זה לפתור לה את הבעיה. למה אדם מחפש מחפש משרה? כי גם לו יש בעיה. התפקיד של החברה, או הבוס הוא לפתור לאדם את הבעיה. הבוס עסוק בלפתור לכפופים אליו את הבעיה, ואלו עסוקים בלפתור לבוס את הבעיה. עסקים עושים רק ב win win. איך זה מרגיש לעבוד בחברה שבה העובדים מבינים שתפקידם לעזור זה לזה? מדהים!

אלא שבחלק גדול מהמקרים לבוס אין מושג מה הבעיה של העובד, כי הוא מעולם לא שאל אותו, וגם לעובד אין מושג מה הבעיה של הבוס, כי גם הוא מעולם לא שאל אותו. מרבית השכירים נענים למודעות דרושים כי 'אין לי ברירה, אני חייב להתפרנס'. אלא שזה לא מה שהאדם רוצה. מה שכולם רוצים, ללא יוצא מן הכלל זה ענין, סיפוק, משמעות, לימוד, הנאה.

מנכ'ל ומנהל שמבינים שתפקידם לפתור לעובדים איתם את הבעיה בכך שהם יוצרים סביבת עבודה שיש בה ענין, סיפוק, משמעות והנאה, זו חברה שמובילה שוק ויוצרת תוצאות יוצאות דופן. זו גם חברה ששיעור תחלופת העובדים בה נמוך יחסית.

מה שתיארתי כאן הוא דוגמה אחת לאיך שינוי קטן בגישה יכול ליצור שינוי ענק בתוצאה. גישה זה הכל. אם את או אתה נמצאים בתפקיד ניהולי, יזמים או בעלי עסקים ומרגישים בכלוב של זהב, שיש לכם את כל הסיבות להיות מרוצים אבל אתם לא. שאתם לא מממשים את הפוטנציאל האישי והעסקי, או שהעסק לא יכול לעבוד בלעדיכם ולכן אתם טובעים בשעות אינסופיות של עבודה, מוזמנים לתאם איתי שיחת בהירות ומיקוד טלפונית ללא עלות.

אני לא מוכר בשיחה הזו כלום. אני עומד לשאול אותך שאלות שכנראה מעולם עוד לא שאלו. הם ישרתו אותך ביצירת בהירות ומיקוד. מבחינתי מטרת השיחה היא ללמוד האם ואיזה ערך מוסף יכול להיות לי עבורך, והאם מענין לנו להכיר יותר? וזה כי אני בוחר את התלמידים שלי, כפי שהם בוחרים אותי. אני לא נכון לכולם, ולא כולם נכונים לי, ואני בודק זאת מראש.

לתאום שיחת בהירות ומיקוד טלפונית ללא עלות, שלחו עכשיו פניה דרך ה'צור קשר' כאן משמאל. נא לציין שם מלא, תפקידכם, עיר מגורים, נייד, עיסוק וגם פרוט קצר של סיבת הפניה.

כתיבת תגובה