איך לקבל קידום בעבודה בקלות?

איך לקבל קידום בעבודהאני עומד להראות לך איך ליזום שיחת קידום בעבודה, ואיך תוכל לעשות זאת בקלות. מה שאני עומד להראות לך יהיה מאוד שונה מכל מה שהורגלת אליו אי פעם בעבר.

אחד הדברים שמאומנים לומדים בתהליכי אימון לקריירה שלי זה להיות אלופים בלמכור את עצמם, ולעשות זאת באופן קל, פשוט ומאוד מהנה.

כדי שתהיה לך אפשרות ליישם את הכתוב, יש שתי מיומנויות נוספות שיהיה עליך ללמוד ולתרגל, וזה שאילת שאלות והקשבה, כי מה שאני עומד להראות לך מבוסס אך ורק על זה!

שימו לב, מה שתראו בהמשך תופס הן לשיחות קידום והן לשיחות בענין הטבת תנאי עבודה ושכר. יש היבטים חשובים נוספים שקשורים להפיכתכם לאלופים בלמכור אותכם שלא נכנסתי אליהם כאן, מפאת מגבלות המדיה והמקום.

הצעד הקטן הראשון מתחיל תמיד בתאום פגישה עם מי שאחראי על הקידום שלך בעבודה. אני ממליץ לתאם את הפגישה הזו מחוץ למשרד, במידת האפשר, בבית קפה נחמד. שם הוא לא 'הבוס' אלא פשוט 'אבי'.

ממליץ לך לקרוא לפגישה הזו 'פגישת לימוד'. למה? פשוט מפני שמרבית האנשים אוהבים ללמוד, ומרביתם ישמחו להגיע אליה. בנוסף, חשוב לך להגדיר מה תרצה ללמוד בפגישה.

זה נשמע כך: "אבי, אני אשמח לתאם איתך פגישת לימוד, ומה שחשוב לי ללמוד בה זה האם ואיך תוכל לעזור לי להתקדם בעבודה? בנוסף, זו פגישה מאוד חשובה עבורי, ולכן אשמח אם נוכל לקיים אותה בקפה **** הסמוך, כדי שלא יהיו לנו הפרעות. זה בסדר מבחינתך"?

בתחילת הפגישה חשוב עבורך לחזור שוב על מטרתה ולשאול אותו מה חשוב לו להפיק ממנה. זו שאלה חשובה, כי אם לא תשאלו לא תדעו.

אני עומד להראות לך איך לקיים את הפגישה הזו אך ורק באמצעות שאילת שאלות, מתחילתה ועד סופה.

אתם: אבי, אתה מרשה לי לשאול אותך שאלה? (לפני שאתם מתחילים לשאול, תמיד בקשו רשות לשאול. כך תוודאו שיתוף פעולה מהצד השני).

אתם: מה היתה הבעיה לפני שהתחלתי לעבוד כאן, או, איך נראתה המחלקה לפני שהגעתי אליה או בסולם של 1 ועד 10, כמה היית מרוצה מתפקוד המחלקה/העסק/הצוות לפני שהגעתי?

הוא: 8.

אתם: יפה, מה היתה הבעיה? מה היה חסר כדי שיהיה 10?

הוא: העניינים זזו הרבה יותר לאט.

אתם: או קי, אז מה הבעיה עם זה שהעניינים זזו יותר לאט.

הוא: תמיד חרגנו מלוחות הזמנים, עוד תקציב לפרויקט, עוד סיפורים ללקוח.

אתם: אז מה הבעיה עם זה?

הוא: זה עלה לי בבריאות, עלה לי בעצבים, הייתי כל הזמן חוטף על הראש מהבעלים/המנכ"ל.

אתם: ומה השתנה מאז שהגעתי?

הוא: או, הרבה דברים.

אתם: למשל?

הוא: סוף סוף עומדים בלוחות זמנים.

אתם: ומה עוד?

הוא: כל האווירה בצוות אחרת לגמרי. הרבה יותר טובה.

אתם: אני מבין שמה שהשתנה שעומדים בלוחות זמנים וגם האווירה בצוות טובה, נכון?

הוא: נכון.

אתם: או קי, אז מה הערך המוסף שיש לזה לחברה?

הוא: כיף לאנשים להגיע לעבודה, המנכ"ל/הבעלים לא מפסיק לפרגן והלקוח מתענין בעוד פרויקטים.

אתם: אבי, מה ראית עלי או מה למדת עלי מתוך התקופה הזו שאנחנו עובדים יחד?

הוא: ראיתי שאתה מקצוען, יסודי, כייפי.

אתם: איך הגעת למסקנה שאני מקצוען, יסודי וכייפי.

הוא: אני רואה איך אתה ניגש לפרויקט, איך אתה מתחקר אותו מכל הכיוונים, איך אתה מכנס את החברה, ואיזה תענוג של אווירה יש בחדר איתך. הכל רגוע, שקט, תענוג.

אתם: אתה מרשה לי לשאול אותך שאלה מאתגרת?

הוא: בטח.

אתם: איפה עוד יכול להיות לי ערך מוסף לחברה/לעסק?

הוא: לא יודע, על מה חשבת?

אתם: נניח שהייתי מוביל את הפרויקט ההוא, וסוגר עם הלקוח הזה, האם היה יכול להיות לזה ערך מוסף לחברה?

הוא: ברור, איזה שאלה.

אתם: איזה ערך מוסף היה לזה?

הוא: זה היה שם אותנו במקום אחר לגמרי, פתח לנו עוד אפשרויות, מייצר עוד הכנסות, מאפשר לנו להגיע ללקוחות חדשים.

אתם: נניח שאני יודע לעשות את זה, אתה רוצה?

הוא: בטח.

אתם: מה חשבת להשקיע באחד שיודע לעשות את כל זה? מה נדרש כדי לגרום לזה לקרות? איך מתחילים? מתי אתה רוצה שאתחיל?

אתם: אבי, איך הרגיש לך להיפגש איתי?

הוא: אתה תותח. תענוג לי הפגישות איתך. איזה מזל שקיבלתי אותך לעבודה!

מה אתם אומרים על שיחת קידום כזו? האם אי פעם ניהלתם שיחה באופן כזה? אילו רק ידעתם לבצע שיחה כזו לפי התסריט הזה, איך זה היה משרת את הקידום שלכם ואת רמת ההשתכרות שלכם בעבודה?

מה שהדגמתי לכם כאן הוא רק הצצה קטנה לכלים שמקבלים מאומנים בתהליכי אימון לקריירה ופיתוח מנהלים, בדרך להיות אלופים בלמכור את עצמם.

יש לכם שאלות, או תרצו להגיב? עשו זאת במנגנון התגובות כאן למטה.

רוצים לדעת יותר על תהליכי אימון לקריירה ופיתוח מנהלים? הקליקו כאן

כתיבת תגובה